دکتر سوده رودباری | آن‌چه کرونا بر سر بیماران قلبی می‌آورد!
آن‌چه کرونا بر سر بیماران قلبی می‌آورد!

آن‌چه کرونا بر سر بیماران قلبی می‌آورد!

کرونا ویروس جدید یک بیماری تنفسی است که در وهله اول ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این عضو مهم می‌تواند قلب که حیاتی‌ترین عضو بدن شناخته می‌شود و سایر اندام‌های اصلی را به روش‌های مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، افراد مبتلا به بیماری قلبی به ویژه آن‌هایی که بیماری‌های قلبی جدی دارند از جمله افرادی هستند که در صورت آلوده شدن بیشتر در معرض خطر عوارض متعدد هستند. در ادامه این مقاله از مجله درمانکده قصد داریم شما را به این بیماری و آسیب‌هایی که کرونا در بیماران قلبی وارد می‌کند و هم‌چنین انواع راه‌کار‌های پیشگیری از آن را به‌طور جامع آشنا کنیم.

COVID-19 برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی چه معنایی دارد؟

در ابتدا بهتر است بدانید که عوارض جدی، با نیاز به بستری، با افزایش سن به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. افراد بالای 70 سال در معرض خطر بالایی قرار دارند، زیرا بسیاری از آن‌ها از عارضه‌های قلبی و سایر بیماری‌های زمینه‌ای نیز رنج می‌برند. بیماران مبتلا به بیماری مزمن تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی مزمن مانند: نارسایی قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان، بیماری‌های خودایمنی یا افرادی که پس از پیوند از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، در برابر بدترین پیامدهای ویروس آسیب‌پذیرتر هستند.

بیماران نارسایی قلبی ممکن است حداقل یک یا چند مورد از این شرایط دیگر را داشته باشند و بنابراین در معرض خطر بالاتر بستری شدن در بیمارستان و عوارض جدی قرار دارند.

COVID-19 چگونه بر قلب تاثیر می‌گذارد؟

افراد مبتلا به بیماری قلبی به طور کلی در معرض خطر عوارض ناشی از عفونت ویروسی هستند. به عنوان مثال، ویروس آنفولانزا می‌تواند باعث حمله قلبی شود، به همین دلیل توصیه می‌شود که واکسیناسیون آن را کاهش دهد. با COVID-19، ویروس می‌تواند به سیستم تنفسی آسیب برساند و قلب را مجبور کند که سریع‌تر و سخت‌تر کار کند تا خون غنی از اکسیژن را به اندام‌های اصلی برساند. COVID-19 هم‌چنین می‌تواند باعث لخته شدن خون در شریان‌های قلب شما شود. هم‌چنین می‌تواند به عضله قلب حمله کرده و آن را ضعیف کند.

به همین دلیل بیمارانی که دچار مشکلات قلبی هستند باید دائما تحت نظر دکتر فوق تخصص قلب و عروق باشند تا در صورت خطر ابتلا به کرونا بیماری قابل کنترل باشد. درمانکده حتی با در اختیار گذاشتن امکان مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان قلب این زمینه را برای بیماران فراهم آورده تا در هر زمان بتوانند به راحتی با دکتر خود در ارتباط باشند.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف