دکتر سوده رودباری | همه چیز درباره دیابت و خطرات آن
همه چیز درباره دیابت و خطرات آن

دیابت چیست؟

همانطور که میدانید، دیابت نوعی بیماری مزمن و متابولیکی می‌باشد. نام دیگر این بیماری، بیماری قند خون یا (Diabetes mellitus) است. این بیماری، انواع گوناگونی همچون دیابت نوع 1، نوع 2 و نوع 3 دارد. در بیماری قند نوع 1 هورمون انسولین در بدن تولید نمی‌شود. زیرا سلول های بتای پانکراس تخریب شده و همین امر باعث تولید نشدن انسولین در بدن بیمار می‌شود. ناگفته نماند که انسولین، باعث تجزیه گلوکز در خون می‌شود. لازم به ذکر است که تولید نشدن این هورمون در بدن، باعث افزایش قند خون می‌شود. به طوریکه میزان قند خون فرد بیشتر از حالت نرمال یعنی بیشتر از 120 میلی گرم در دسی لیتر می‌شود. در چنین مواردی پزشک به بیمار تزریق انسولین را تجویز می‌کند. همانطور که میدانید انسولین باعث متعادل کردن میزان قند خون در بدن می‌شود. البته ناگفته نماند که بیماری قند خون نوع 1 نوعی بیماری خود ایمنی به شمار می‌آید. نام دیگر بیماری قند خون نوع 1، دیابت وابسته به انسولین می‌باشد.

آزمایش قند خون

در دیابت نوع 2، سلول های موجود در بدن، تحت تاثیر انسولین ترشح شده توسط پانکراس قرار نمی‌گیرند. به عبارتی دیگر این سلول ها نسبت به انسولین تولید شده پاسخ صحیحی نمی‌دهند. با گذشت زمان این امر باعث متوقف کردن تولید انسولین در بدن خواهد شد. پس بنابراین برای درمان این بیماری مزمن بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. دکتر سوده رودباری یکی از بهترین و مجرب ترین متخصصان موجود در سطح کشور است. درمان نکردن این بیماری مزمن خطرات جدی همچون سکته قلبی و .... را به همراه دارد. عواملی همچون چاقی، ژنتیک و نداشتن فعالیت فیزیکی همچون ورزش باعث بیماری دیابت نوع 2 می‌شود. همانطور که میدانید بیماری قند خون نوع 2 وابسته به انسولین نیست.

عارضه های بیماری قند خون
همانطور که میدانید دیابت، عوارض و خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد که سلامتی شما را تهدید می‌کند. مرض قند خون یکی از بیماری های قلب و عروق به شمار می‌آید. این بیماری مزمن، تمامی اعضای بدن شما از جمله کلیه ها، چشم ها، قلب و عروق، اعصاب و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار میدهد. ناگفته نماند که وجود علائمی همچون تکرر ادرار، گرسنگی و تشنگی بیش از حد، نشان دهنده قند خون بالا می‌باشد. یکی از شایع ترین عوارض بیماری دیابت، سکته قلبی و مغزی می‌باشد. یکی دیگر از عوارض این بیماری مزمن، نارسایی قلبی می‌باشد. زیرا این بیماری باعث پمپاژ نکردن خون در عضلات و عدم خونرسانی به اعضای بدن می‌شود. فشار خون بالا و ایست قلبی، از دیگر عوارض خطرناک این بیماری می‌باشد. زیرا بیماری قند خون باعث نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود که همین امر باعث آریتمی یا ایست قلبی در بیمار می‌شود.

همچنین بیماری دیابت در فرد، باعث رسوب چربی در عروق و رگ ها می‌شود که این امر تنگ شدن رگ ها را به همراه دارد. دکتر سوده رودباری یکی از بهترین و باتجربه‌ ترین متخصصین موجود در سطح کشور است که با تشخیص به موقع و تجویز داروهای مناسب، نسبت به درمان بیماری قند خون اقدام می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این پزشک، پذیرش بیماران خارجی می‌باشد.

علائم بیماری قند خون
همانطور که میدانید بیماری دیابت، علائم بسیار زیادی را به همراه دارد. تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی بیش از حد از علائم شایع بیماری قند خون می‌باشند. همچنین تمایل به خوردن شیرینیجات، خستگی بیش از حد، درد قفسه سینه و خشکی دهان سایر علائم این بیماری مزمن است. برای پیشگیری و درمان این بیماری می‌بایست تحت نظر متخصص قلب و عروق قرار بگیرید. از سایر علائم این بیماری مزمن میتوان به اختلالات بینایی همچون تاری دید و کاهش وزن  و ترمیم نشدن زخم و خشکی دهان اشاره کرد.