دکتر سوده رودباری | تشخیص نوار قلب خطرناک و نرمال با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق
تشخیص نوار قلب خطرناک و نرمال با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

تشخیص نوار قلب خطرناک و نرمال با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

تشخیص نوار قلب خطرناک و نرمال با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

تپش های نامنظم قلبی و مشکلات موجود در فعالیت قلب، به صورت ابتدایی در نوار قلب مورد مشاهده قرار می گیرد. استفاده از الکتروکاردیوگرام برای سنجش ضربان قلب، می‌ تواند ناهنجاری های موجود در ریتم قلبی را آشکار سازد. بسیاری از افرادی که آگاهی لازم از فعالیت قلبی خود ندارند و تنها خستگی و تعریق را دارا هستند،، با انجام تست مزبور، به نرمال یا آنرمال بودن فعالیت قلب خود پی می برند.

 

نوار قلب خطرناک، نتیجه ای متفاوت از نوار قلب نرمال دارد. پزشکان متخصص و یا عمومی با آگاهی از خطوط ضربان قلب سالم در نتایج تست، درک مناسبی از نتیجه نوار قلب خطرناک دارند. خطوط ضربان قلب خطرناک در مواردی از جمله ایسکمی و آریتمی، هشداری مهمی را برای آنرمال بودن وضعیت قلب فرد به دکتر موردنظر ارائه می دهد. دکتر با سنجش نتیجه تست و تشخیص آریتمی یا اسکیمی، دستورات لازم را برای بهبود وضعیت بیمار صادر می‌ کند.

 

آریتمی اختلال در ریتم قلبی فرد است که خارج از حالت منظم رخ می دهد. ریتم منظم قلب، تپش اصولی و استاندارد قلب را شامل می‌ شود. لذا هرگونه افت و خیز در خطوط ضربان قلب ارائه شده روی برگه نتیجه تست، آریتمی را نشان می‌ دهد.

 

اسکیمی، حالت خطرناکی از فعالیت قلب است که می‌ تواند حمله قلبی و مرگ سریع بافت قلب را مورد تشخیص قرار دهد. نتایج اعمال شده روی برگه نوار اسکیمی، مرگ سلول های بافتی قلب را نشان می دهد که به راحتی برای پزشک، قابل درک است. بعد از مشاهده نتایج هشدارگونه نوار قلب، انجام تست های اکو کاردیوگرافی توسط پزشک تجویز می گردد. 

 

 

نوار قلب

 

الزام تست نوار قلب برای بیماران 

اگر بیماری های مختلف قلبی فرد، تغییراتی را در ثبت نتایج الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) ایجاد نکند، خطوط ضربان قلب فرد در حالت نرمال مورد مشاهده قرار خواهد گرفت. با مشاهده نتیجه تست، دکتر متخصص می‌ تواند روش های دیگری را برای درک علت مشکل جسمی شما در پیش بگیرد.

 

بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب و سایر اندام ها قرار گرفته اند، انجام تست نوار قلب را باید در راس کار خود قرار دهند. در چکاپ هفتگی، ماهانه یا سالانه فعالیت قلبی و مغزی افراد مذکور، نوار قلب مورد انجام قرار می گیرد. لذا جراحی های باز، تاثیر فراوانی روی فعالیت های قلبی اعمال می‌ کند.

 

تست نوار قلب برای افرادی که دارای نوسان فشارخون می‌ باشند، باید هر شش ماه یکبار یا براساس تجویز دکتر متخصص قلب و عروق در زمان خاص صورت بگیرد. در این تست، تاثیر بیماری فشار خون روی کارکرد اصلی قلب مشاهده می‌ شود. در این زمان دارو درمانی با اطمینان بالایی انجام می گیرد تا پیشگیری لازم برای بروز در آینده ممکن گردد.

 

در مراکز درمانی نیز با استفاده از دستگاه های الکتروکاردیوگرامی مانیتوری، فعالیت قلبی فرد بیمار تحت نظر، به صورت لحظه ای ثبت می گردد تا در صورت مشاهده کوچکترین موارد غیر طبیعی، جهت رفع آن، اقدامات اصولی پزشکی صورت بگیرد. دستگاه های مزبور با داشتن ویژگی های خاص و پیشرفته، علاوه بر ضربان قلب، مشکلات دیگر قلبی را نیز بازگو می‌ کند.

 

 

نوار قلب خطرناک و نرمالپ

 

نتیجه گیری 

نوار قلب خطرناک و نرمال تنها از طریق مشاهده نتایج ثبت شده دستگاه الکتروکاردیوگرام صورت می گیرد. لذا در صورت وجود تفاوت در خطوط ضربان قلب فرد، در مقایسه با خطوط ضربان منظم قلب سالم، روند درمانی موثر آغاز گردد. در نظر داشته باشید جهت کسب اطمینان بالا جهت درمان سریع و اصولی مشکل خود، توصیه می‌ شود مراجعه به پزشک متخصص قلب را  در اولویت قرار دهید. دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق با داشتن اطلاعات وسیع در زمینه درمان بیماری های مختلف قلبی، روند درمانی کوتاه و موثری را برای مشکل جسمی شما در پیش خواهد گرفت.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف