دکتر سوده رودباری | انواع اکو کاردیوگرافی موثر در تشخیص بیماری قلبی با دکتر سوده رودباری
انواع اکو کاردیوگرافی موثر در تشخیص بیماری قلبی با دکتر سوده رودباری

انواع اکو کاردیوگرافی موثر در تشخیص بیماری قلبی با دکتر سوده رودباری

انواع اکو کاردیوگرافی موثر در تشخیص بیماری قلبی با دکتر سوده رودباری 

 

 اکو کاردیوگرافی در پزشکی 

در سال های اخیر تشخیص انواع نقص های قلبی با انواع اکو کاردیوگرافی، در زمان کوتاه و با نتایج واقعی در مطب های پزشکی و بیمارستان های معمولی و مجهز صورت می گیرد. اکو روشی خاص و آسان برای شناخت اصولی نواقص موجود در کارکرد قلب می‌ باشد. از این امر صرفا برای معاینه بیماران در سنین مختلف استفاده می‌ شود که هیچ ریسکی را برای کودکان به سبب جثه ظریف آنان ایجاد نمی کند. 

 

 

 

انواع اکو کاردیوگرافی

 

 

انواع اکو برای تشخیص بیماری قلبی 

انواع اکو کاردیوگرافی به صورت جامع دارای دسته بندی مختلفی است که هفت نوع از روش های بهره گیری از اکو کاردیوگرافی در پزشکی نوین مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

اکو کاردیوگرافی TTE یکی از اصولی ترین روش های معاینه قلبی می‌ باشد. استفاده از ژل مخصوص و همچنین وسیله خاص از دستگاه کاردیوگرافی، می‌ تواند تنها اقلام مورد استفاده برای این امر باشد. حرکت دستگاه موردنظر روی قفسه سینه فرد بیمار، مراحل اجرایی این روش از کاردیوگرافی است. 

 

اکو کاردیوگرافی سه بعدی می‌ تواند در نوع خود یک پدیده ای جالب در عصر پزشکی می‌ باشد. بهره گیری از نتایج سه بعدی اعمال شده از دستگاه های جدید، تشخیصی آسان و دقیق را از بیماری قلبی برای پزشک به وجود می آورد. 

 

اکو کاردیوگرافی ice که با عنوان "سنجش داخل قلب" معروف می‌ باشد، می‌ تواند نمای کاملی از داخل دریچه های قلب را برای پزشک اعمال نماید. صرفا در این روش، بهره گیری از لوله های نازک جریان یافته در داخل دریچه و رگ های قلب، امری واجب می‌ باشد. لوله های نازک معروف به کانتر، نمای واضحی از شریان های قلبی و مشکلات به وجود آمده را اعمال می‌ کند. 

 

اکو کاردیوگرافی حالت m می‌ تواند در نوع خود جزو ساده ترین اکوهای موجود باشد. به عبارتی در صنعت پزشکی، این روش را برای ردیابی و جایگاه شریان، رگ و دریچه های قلبی به کار می برند. ردیابی های اعمال شده در نتیجه اکو، می‌ تواند تشخیص بسیاری از بیماری های قلبی از جمله پی بردن به ضخامت دریچه قلب را سهل الوصول می سازد. 

 

مهمترین نوع اکو کاردیوگرافی

سه نوع اصلی اکو توسط دکتر سوده رودباری، جزو تشخیص های اساسی برای بیماری های قلبی، اعلام شده است. دکتر سوده رودباری برای بهره گیری از سه روش موردنظر، قطعا شرایط و علائم بیماری های قلبی را در فرد جستجو می‌ کند. طبق تشخیص موردنظر، انجام اکو کاردیوگرافی خاص برای فرد بیمار تجویز می‌ گردد.

 

اکو کاردیوگرافی استرس که معمولی ترین روش برای تشخیص بیماری های قلبی ناشی از استرس است، با مراحل ساده انجام می گیرد. نتیجه اکوی موردنظر در دو حالت اعلام می‌ شود. حالت اول فعالیت و واکنش های قلبی در زمان استراحت را به تصویر می کشد. در حالت دوم فرد بعد از انجام فعالیت فیزیکی اعلام شده از سوی پزشک، توسط اکوی مزبور، مورد سنجش قرار می گیرد. لذا در صورتی که فرد بیمار، توان انجام فعالیت فیزیکی را نداشته‌ باشد، با تزریق دارویی محرک زا، ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد. در این زمان بهره گیری از اکو کاردیوگرافی انجام می‌ شود. لذا نتیجه دو مرحله، برای پزشک مربوطه، قابل مقایسه و نتیجه گیری خواهد بود.

 

اکو کاردیوگرافی TTE یا ترانس مری برای نمایش شفاف قلب فارغ از بهره گیری از امواج صورتی دستگاه اکوی معمولی می‌ باشد. در این روش یک لوله نازک حاوی camera از دهان فرد بیمار، وارد مری شده و نمایش مشکلات قلبی را اعمال می دارد. در این روش نیازی به موج های صوتی ویژه برای گذر از پوست و گوشت فرد برای نمایش تصاویر قلب وجود ندارد.

 

اکو کاردیوگرافی داپلر که مهمترین اکو از نظر دکتر سوده رودباری می‌ باشد، تشخیص میزان و شدت فشار خون برآمده در داخل دریچه های قلبی را ممکن می سازد. طی این روش عملکرد قلب به راحتی مورد سنجش قرار می گیرد. انواع اکو کاردیوگرافی با دکتر سوده رودباری به صورت استاندارد انجام می گیرد. دکتر برای انجام اکو های بیان شده، تشخیص جامع و کاملی را ارائه می‌ دهند که آرامش و اطمینان فرد بیمار را برای بهبود بهتر فراهم می آورد. 

http://www.phoenixheartcenter.com/echocardiograms-tte-tee/

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف