دکتر سوده رودباری | انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر) با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق
انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر) با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر) با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر) با دکتر سوده رودباری متخصص بیماری های قلب و عروق

اکو کاردیوگرافی

با توجه به گستردگی بیماری های قلبی و همچنین شناخت بالای علم پزشکی نوین از روش های درمانی آن ها، اکو کاردیوگرافی می‌ تواند روشی رایج و نام آشنا در این زمینه باشد. بیماری های قلبی، تنها به عارضه گرفتگی و انسداد شریان ها ختم نمی شود بلکه دریچه، بطن و حتی فشار خون موجود در قلب نیز می‌ تواند دچار آسیب گردد. امروزه چربی بیش از حد مصرفی در وعده های غذایی، تاثیر فراوانی در ایجاد بیماری قلبی دارد. لذا اشکال حاد یا خفیف در تنفس و حتی فعالیت های روزمره، ناشی از وجود مشکل در فعالیت قلب و عروق می‌ باشد. 

 

اکو کاردیوگرافی یک روشی آسان و کم هزینه برای تشخیص مشکلات قلبی افراد است. به گونه ای که در صورت داشتن کوچکترین درد در قفسه سینه، تنفس نامنظم، ورم دست و پا و مواردی از این قبیل، مراجعه به دکتر قلب الزامی است. در این مراجعه در صورت نیاز، تجویز تست اکو کاردیوگرافی برای فرد صورت می گیرد. 

 

اکو کاردیوگرافی می‌ تواند با توجه به امواج صوتی مناسبی که دارد، اطلاعات موجود از فعالیت قلب فرد را در اختیار دکتر متخصص قرار دهد. لازم به ذکر است که تنوع در اکو کاردیوگرافی، متاثر از  تفاوت در شدت و نوع بیماری های قلبی می‌ باشد. تجویز اکوی موردنیاز با توجه به حالات بیمار و نتیجه معاینه توسط دکتر صورت می گیرد. 

 

علت انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر)

در بین انواع اکو کاردیوگرافی موجود در علم پزشکی که از امواج صوتی و غیر تهاجمی استفاده می‌ شود، اکو داپلر از محبوب ترین اکوهای مزبور در بین متخصصان قلب و عروق می‌ باشد. ریسک صفر این نوع از اکو کاردیوگرافی، تشخیص بیماری قلبی را برای افرادی که در حساس ترین لحظه سلامتی خود قرار دارند، امکان پذیر می سازد. 

 

اکو داپلر با توجه به امواجی که به سطح قلب می افکند، شدت و سرعت جریان خون را اندازه گیری می نماید. تنگی یا نارسایی دریچه قلبی و گرفتگی انواع رگ های خونی، در توجه به جریان خون اعمال شده در قلب، قابل بررسی می‌ باشد. هرگونه ارتباط نامناسب و غیر طبیعی بین بطن های چپ و راست قلب، از طریق جریان خون قابل مشاهده است. لذا مشکلات جداره قلبی و کاهش یا افزایش ضخامت جداره تنها از طریق اکو کاردیوگرافی داپلر، تشخیص داده می‌ شود. واژه "داپلر" با توجه به معنی که دارد (سنجش سرعت) علاوه بر بررسی میزان سرعت جریان خون، جهت جریان خون را نیز به طور شفاف ارائه می‌ کند. 

 

نتیجه اعلام شده ناشی از اکو داپلر، بیشتر به صورت رنگی می‌ باشد. رنگ آبی و قرمز موجود در نتیجه اکو کاردیوگرافی (داپلر) تشخیص سریع تر و بدون سردرگمی را برای پزشکان فراهم می آورد. در این نتیجه اعلام شده، رنگ آبی نشان از جریان خون خروجی از قلب و رنگ قرمز نشان از جریان خون ورودی به قلب می‌ باشد. 

 

 برای تست مراجعه به چه دکتری لازم است؟ 

در صورت داشتن ناراحتی هایی که شما را مشکوک به داشتن مشکلات قلبی می سازد، مراجعه به متخصص قلب و عروق از اولویت های لازم برای اقدام به بهبود است. تب روماتیسمی، مشکلات مادرزادی، مشکوک بودن پزشک از وجود مشکل برای قلب جنین و حتی صدای نامتعارف تپش قلبی، می‌ تواند از موارد مذکور باشد. علت انجام اکو کاردیوگرافی (اکو داپلر) تشخیص سریع مشکلات قلبی می‌ باشد. 

 

 

اکو داپلر

 

 

دکتر سوده رودباری متخصص قلب و عروق، در زمینه درمان و بهبود مشکلات قلبی، تجربه فراوانی را دارا است. لذا برای بررسی لازمه و اقدام جهت انجام اکو کاردیوگرافی مختلف متناسب با مشکل مربوطه، با مراجعه به صورت حضوری می‌ توانید در رفع مشکل خود گام بردارید. متخصص قلب و عروق با آشنایی کامل از مشکلات قلبی و تشخیص زودهنگام ناراحتی قلبی فرد بیمار، در تسریع روند بهبود و کاهش هزینه درمانی، موثر می‌ باشد. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Doppler_echocardiography

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف