دکتر سوده رودباری | دستگاه هولتر ریتم و ضربان قلب
دستگاه هولتر ریتم و ضربان قلب

دستگاه هولتر ریتم و ضربان قلب

آشنایی با دستگاه هولتر ریتم و ضربان قلب

کار دستگاه هولتر ریتم و ضربان قلب چیست؟ این دستگاه برای چه افرادی کاربرد دارد؟ در چه مراکز هایی از این دستگاه استفاده می شود؟

هولتر مانیتورینگ قلب یا الکتروکاردیوگرام که به اختصار به آن هولتر قلب میگویند، روشی برای تشخیص تپش بی نظم قلب در یک دوره 24 الی 48 ساعته می باشد. هولتر ریتم و ضربان قلب یک دستگاه کوچکی است که مدل های مختلف وجود دارد و از طریق پوست به بدن متصل می شود. هنگامی که این دستگاه به بدن شما متصل می شود در یک بازه زمانی ضربان قلب شما درخود ذخیره میکند. این دستگاه گاهی به مدت یک یا دو هفته، ممکن است با فرد بیمار همراه باشد و برای این مدت تمامی ضربان قلب فرد را در خود ذخیره کند.

بعد از گذشت بازه زمانی مشخص، پزشک معالج هولتر ریتم و ضربان قلب را به دستگاه کامپیوتر وصل میکند و با کمک ضربان های ذخیره شده اگر اختلالی در ضربان قلب وجود داشته باشد آن را بررسی میکند.

                                                                   

هولتر ریتم و ضربان قلب

 

این دستگاه در مدل های قدیمی و ساده تر، دارای چند سیم می باشد که با کمک الکترود های کوچکی به سینه متصل می شود. در مدل های جدید تر، تنها یک وسیله کوچک به اندازه سکه و بدون هیچ گونه سیمی به فرد متصل و ریتم قلب را ذخیره میکند.

هولتر قلب در نوع برای تشخیص مشکلات قلبی وجود دارد: هولتر قلب و هولتر فشار خون.

تفاوت هولتر و نوار قلب

نوار قلب معمولی وضعیت آنی بیمار را ثبت می کند در حالی که، ممکن است بیمار حین انجام کارهای روزمره و یا شبانه دچار اختلال قلبی باشد. اما در مقابل همانطور که گفته شد، هولتر ریتم و ضربان قلب برای یک بازه زمانی به فرد متصل است و ضربان قلب فرد را  برای مدتی طولانی ثبت می کند.

هولتر ریتم و ضربان قلب در چه مواردی استفاده می شود؟

افرادی که دارای علائم زیر می باشند باید از هولتر قلب استفاده کنند.

·        ضربان قلب نامنظم

·        بیهوشی و غش کردن بدون دلیل

·        مشکل در تنفس

·        افرادی که سرگیجه مداوم دارند

·        درد در قفسه سینه

موارد استفاده از هولتر فشار خون نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

·        بررسی فشار خون بانوان هنگام بارداری

·        بررسی فشار خون در طول 24 ساعت

·        بررسی تاثیرات دارو

·        در مواردی که فشار خون نوسانات زیادی دارد.

·        تشخیص افزایش فشار خون در شب

·        جهت شروع داروی جدید و فشار خون بیمار لب مرزی باشد.

شایان ذکر است که در بیشتر موارد دکتر معالج برای تشخیص بیماری هایی مثل تاکی کاردی، انواع آریتمی و فیبریلاسیون دهلیزی از هولتر ریتم و ضربان قلب استفاده میکند.

 

 

 

 انجام خدمات هولتر ریتم و ضربان قلب توسط دکتر سوده رودباری

خدمات هولتر قلب در مراکز درمانی و کلینیک ها انجام می شود. دکتر سوده رودباری متخصص قلب و عروق یکی از بهترین پزشکان هستند که، با انجام خدمات هولتر ریتم و ضربان قلب و تشخیص هرگونه اختلال قلبی آن را معالجه می نمایند. شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر سوده رودباری نوبت خود را برای خدمات ویزیت و معاینه، نوار قلب، اکوکاردیوگرافی رنگی، تست ورزش، آنژیوگرافی، هولتر فشار خون و هولتر ریتم و ضربان قلب ثبت نمایید. شایان ذکر است که خدمات هولتر قلب با بهترین دستگاه ها برای شما در بیمارستان عرفان و مطب دکتر سوده رودباری انجام می شود. با مراجعه به سایت هم به دو صورت حضوری و غیر حضوری می توانید به دریافت نوبت اقدام نمایید.

                                          انجام خدمات هولتر قلب در مطب دکتر سوده رودباری

چنانچه دارای علائمی مثل ضربان قلب نامنظم، بیهوشی و غش کردن بدون دلیل، مشکل در تنفس، سرگیجه مداوم و درد در قفسه سینه هستید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف