دکتر سوده رودباری | علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) چیست؟
علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) چیست؟

علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) چیست؟

علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) چیست؟

 

شایع ترین علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی)

همانطور که میدانید درد قفسه سینه دلایل و علل بسیار زیادی دارد که در این مقاله به دلایل این درد طاقت فرسا اشاره خواهیم کرد. البته ناگفته نماند که بعضی از این درد ها غیر قلبی هستند که جای نگرانی ندارد. به عنوان مثال یکی از شایع ترین علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی)، آسیب دیدن عضلات و استخوان ها می‌باشد که درد بسیار شدیدی را به همراه دارد. اگر به عضلات کنار قلب و استخوان ها آسیب وارد شود و ملتهب شود، قفسه سینه شروع به درد خواهد کرد. از دیگر دلایل درد قفسه سینه غیر قلبی میتوان به ذات الریه، آمبولی یا لخته شدن خون در ریه ها اشاره کرد. همچنین پلوریس، ریفلاکس اسید معده و درد مری و درد ستون فقرات از شایع ترین دلایل درد قفسه سینه غیر قلبی می‌باشد.

 

 برای تشخیص علل درد قفسه سینه ( قلبی و غیر قلبی) و درمان سریع تر آن بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. دکتر سوده رودباری یکی از بهترین و با تجربه ترین متخصصان موجود در سطح کشور است. ناگفته نماند که دکتر سوده رودباری با تشخیص درست و تجویز داروی های مناسب از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که درد کیسه صفرا و لوزالمعده باعث درد قفسه سینه می‌شود. همچنین مشکلات تنفسی باعث ایجاد درد در قفسه سینه می‌شود. یکی از شایع ترین و مهم ترین دلیل درد قفسه سینه استرس و اضطراب و حملات قلبی می‌باشد که خطرات بسیاری جدی به همراه دارد. ناگفته نماند که درد قفسه سینه (قلبی) بیشتر در افراد بالای 50 سال اتفاق می‌افتد.

 

نشانه درد قفسه سینه چگونه است؟

همانطور که گفتیم علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) بسیار زیاد است. درد قفسه سینه مربوط به قلب بسیار شدید و طاقت فرسا است که خطرات بسیار جدی به همراه دارد. افرادی که مبتلا به بیماری های قلب و عروق هستند این درد را تجربه می‌کنند. از مشخصات درد قفسه سینه (قلبی) میتوان به تنگی نفس، حالت تهوع، عرق سرد و احساس گرفتگی در قفسه سینه اشاره کرد. مهم ترین مشخصات بیماری قلبی میتوان به درد کمر، شانه ها، بازو ها، گردن و فک اشاره کرد که درد بسیار طاقت فرسایی به همراه دارد. ناگفته نماند که در بروز چنین درد هایی حتما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد، در غیر این صورت، خطر سلامتی همچون سکته قلبی، فردا را تهدید می‌کند.

 

 از مشخصات درد قفسه سینه (غیر قلبی) میتوان به درد طولانی مدت قفسه سینه، درد شدید هنگام فشار وارد کردن بر سینه اشاره کرد. همچنین مشکل بلعیدن مواد غذایی و احساس طعم ناخوشایند و بازگشت غذا به دهان از دیگر مشخصات این نوع درد می‌باشد. در بیماری های های غیر قلبی، فرد هنگام سرفه کردن، نفس عمیق کشیدن و حرکت کردن درد بسیار شدیدی در قفسه سینه احساس می‌کند. لازم به ذکر است که حین بروز درد در قفسه سینه چه فلبی و غیر قلبی می‌بایست به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد. دکتر سوده رودباری یکی از بهترین پزشک ها در این زمینه می‌باشد. همچنین دکتر سوده رودباری بیماران خارجی را هم پذیرش می‌کند. 

 

 

درمان درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی)

همانطور که میدانید درمان این بیماری به علل درد قفسه سینه (قلبی و غیر قلبی) بستگی دارد. پس بنابراین برای درمان این بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با توجه به علت آن دارو های مناسبی تجویز کند. اما برای درمان درد اسکلتی و عضله ای میتوانید از مسکن هایی همچون ایبوپرفن، ناپروکسن و استامینوفن استفاده کنید. زیرا این دارو ها از خاصیت ضد التهابی و ضد درد برخوردار هستند که این امر باعث کاهش درد بیمار می‌شود. اگر علت درد قفسه سینه به دلیل ریفلاکس اسید معده باشد بهتر است تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. 

 

درمان قفسه سینه

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف