دکتر سوده رودباری | آشنایی با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق
آشنایی با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق

آشنایی با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق

آشنایی با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق

امروزه بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق، زندگی بسیاری از افراد جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است. چرا که بی خوابی شبانه می تواند باعث کاهش کیفیت زندگی شود و همچنین عملکرد منفی بر ذهن و قلب انسان داشته باشد. عوامل بسیار زیادی می تواند خواب انسان را دچار اختلال کند اما این اختلال بسته به نوع فعالیت و زندگی افراد متفاوت است. پس ما در این مقاله سعی داریم بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق را بررسی کنیم.

 

 بی خوابی شبانه چیست و چگونه به وجود آید؟:

در گام اول برای آشنایی با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق باید با بی خوابی شبانه آشنا شویم. یکی از نیازهای اصلی انسان در طول حیات، داشتن خواب آرام است. بدون شک، بی خوابی شبانه می تواند انسان را در معرض مشکلات و بیماری های خطرناکی قرار دهد. در واقع مغز انسان در شبانه روز بر اثر فعالیت های بسیار، نیازمند استراحت کافی در محیط مناسب است. همچنان که سخت خوابیدن و به سختی بیدار شدن از نشانه های بی خوابی می باشد، وجود کمبود خواب به صورت مستمر و در طولانی مدت، می تواند انسان را دچار اختلال اینسومنیا یا بی خوابی کند. در نتیجه، باعث کاهش کیفیت زندگی در طول حیات خواهد شد.

 

عوامل مؤثر در ایجاد بی خوابی شبانه:

همه فعالیت هایی که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم، در صورت نادرست بودن می تواند منجر به بی خوابی شبانه شود. مهم ترین عوامل مـؤثر در بی خوابی شبانه عبارتند از:

•    داشتن استرس به صورت مداوم.

•    خستگی حاصل از فعالیت زیاد.

•    نبود نظم در کارهای روزمره.

•    مصرف غذاهای نامناسب.

همچنین عوامل موثر دیگری چون مصرف دارو، تغییرات سنی، بیماری ها و... در بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق مطرح می باشد که مهم ترین آنها ذکر شد.

 

بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق:

کیفیت خواب انسان رابطه تنگاتنگی با سلامتی روح و جسم وی دارد. هر چه خواب انسان به مراتب با کیفیت تر باشد، رفتار و خلق و خوی بهتری خواهد داشت. در غیر این صورت می تواند باعث اختلال اینسومنیا و بیماری هایی چون افسردگی، دیابت، چاقی و بیماری های قلب و عروقی شود. البته در شهرهای پر جمعیت و کلانشهرها، این مشکلات به مراتب بیشتر است. اگر شما همچنان فکر می کنید که بی خوابی، سلامتی شما را تحت تأثیر قرار داده، می توانید به مطلب دکتر سوده رودباری، بهترین متخصص بیماری های قلب و عروق در تهران، مراجعه فرمایید.

یکی از نکات مهم بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق که در مدت زمان طولانی ممکن است رخ دهد، سکته قلبی است. به عبارتی بی خوابی شبانه، نوسان قلب را تحت تأثیر قرار می دهد. این نوسانات با بی نظمی های پی در پی باعث افزایش خطر سکته قلبی خواهد شد. بنابراین، در شرایط بحرانی لازم است به بهترین دکتر در زمینه بیماری های قلب و عروق در تهران یعنی دکتر سوده رودباری مراجعه کرد.

 

 تاثیرات بی خوابی بر قلب و روان

 

توصیه های عمومی در راستای بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق:

تاکنون که شناخت مختصری با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق پیدا کردید، لازم است نکاتی را برای کاهش اثرات بی خوابی شبانه بر قلب را مورد توجه قرار دهید. از جمله مواردی که لازم است رعایت شود:

•    فعالیت های ورزشی روزانه و منظم.

•    تغییر در برنامه غذایی روزانه.

•    مدیریت افکار جهت کاهش استرس.

•    استفاده از دمنوش های گیاهی.

•    استراحت کافی و همچنین رفتن به فضاهای سبز.

در پایان باید گفت آشنای با بی خوابی و تأثیر آن بر قلب و عروق یک امر حیاتی است. با این حال، برای حفظ سلامتی در دوره های مختلف زندگی، ضروری است این موارد را رعایت کنیم و گامی بزرگ برای سلامتی روح و روان خود برداریم. 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف