دکتر سوده رودباری | آشنایی با فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب
آشنایی با فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب

آشنایی با فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب

آشنایی با فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب

فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب، از جمله نکات مهمی است که هر فرد برای داشتن یک زندگی سالم باید به آن توجه نماید. تاثیر شگفت انگیز ورزش بر عملکرد قلب بر کسی پوشیده نیست. در واقع می دانیم که یکی از بهترین هدیه ها برای قلب، ورزش است. چرا که موجب جلوگیری از بروز بیماری هایی همچون فشارخون، قند خون و غیره می گردد. البته در کنار ورزش، عدم استعمال دخانیات، رژیم غذایی سالم و  حفظ وزن طبیعی از جمله کارهایی است که به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می نماید. قلب، اندام حساسی است و کارهای حیاتی از جمله دستگاه گردش خون بدن را انجام می دهد. به همین خاطر بهبود عملکرد قلب می تواند منجر به افزایش کیفیت زندگی شود. پس در این مقاله قصد داریم تا شما را با تاثیر شگفت انگیز فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب آشنا کنیم. 

 

فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب:

بیماری های قلبی عروقی امروزه جزو قاتلین شماره یک در میان مردان و زنان بشمار می آیند. بنابراین همواره متخصصان و محققان تلاش کرده اند تا راهکارهایی را به منظور کاهش ابتلا به بیماری های قلبی ارائه دهند. از جمله راهکارهای پیشنهادی، ورزش منظم می باشد. در حقیقت ورزش، نگهبان قلب شما است. نتایج نشان می دهد که ورزش کردن برای کاهش فشار خون و قند خون بسیار موثر است. در واقع افرادی که ورزش¬های منظمی انجام می دهند، دارای فشار خون پایین، قند خون کمتر و میزان چربی متعادلی هستند. چرا که هنگامی که شما ورزش کردن را آغاز می کنید ماهیچه های قلب، تقویت شده و باعث گردش خون بهتر می شود. در نتیجه میزان اکسیژن دریافتی ماهیچه ها نیز افزایش خواهد یافت. با دریافت اکسیژن بیشتر توسط ماهیچه ها، انرژی افزایش یافته و احساس شادی بی¬نظیری خواهید کرد. از همین رو نباید از تاثیر فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب غافل ماند.

 

 

با اثرات فعالیت های ورزشی بر قلب و عروق آشنا شوید!:

فعالیت های ورزشی فواید شگفت انگیزی بر سیستم قلب و عروق دارند. از جمله فواید فعالیت‌ های ورزشی و ارتباط آن با بهبود عملکرد قلب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    کاهش فشار خون: ورزش کردن سبب کاهش ضربان قلب و در نتیجه کاهش فشار خون می شود.

•    کنترل وزن: ورزش به همراه یک رژیم غذایی متعادل منجر به کاهش وزن شده و در نتیجه احتمال سکته قلبی را کاهش می دهد.

•    تقویت عضلات: ترکیبی از تمرینات هوازی به همراه قدرتی، گزینه ای عالی برای بهبود عملکرد قلب است.

•    احتمال ترک سیگار را بالا می برد.

•    کنترل استرس: هورمون های ناشی از استرس سبب وارد شدن فشار اضافی بر قلب می شود. ورزش کردن به آرامش بیشتر شما کمک می کند.

•    کاهش اثرات آسم.

 

 

تاثیر فعالیت های ورزشی بر قلب و عروق

 

دکتر سوده رودباری، متخصص بیماری های قلب و عروق در تهران:
دکتر سوده رودباری، متخصص بیماری های قلب و عروق در تهران می باشد. از جمله اقدامات انجام گرفته در کلینیک ایشان می توان به تست ورزش، هولتر فشار خون، هولتر ریتم و ضربان، آنژیوگرافی، تشخیص و درمان واریس و اکو کاردیو گرافی رنگی اشاره داشت. دکتر سوده رودباری دارای سوابق علمی بسیار درخشانی همچون چاپ ده ها مقاله در مجلات خارجی معتبر می باشند. از دستاوردهای ایشان می توان به دریافت تخصص از بیمارستان شهید رجایی تهران و اخذ مدرک بورد تخصصی اشاره نمود. همچنین مهمترین هدف ایشان از طبابت پاسخگویی به تمام سوالات بیماران و برقراری ارتباطی دوستانه است. مطب شخصی دکتر رودباری در کلینیک آرام می باشد. ایشان همچنین در بیمارستان های مختلف از جمله عرفان نیایش در تهران فعالیت دارند.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره تماس مطب : 02122223600 و 02122223193 و 02122223195

آدرس مطب : خیابان شریعتی بین میرداماد و مترو شریعتی کوچه شریفی پلاک شش طبقه همکف